Strona główna » Wiedza » Aktualności » Obwodnica Gostynia będzie droższa o ponad 20 mln zł

Obwodnica Gostynia będzie droższa o ponad 20 mln zł

09.07.18

O ponad 20 mln zł będzie droższa obwodnica Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434. Marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak poinformował w poniedziałek, że wystąpi do sejmiku województwa o dodatkowe środki na tę inwestycję.

articleImage: Obwodnica Gostynia będzie droższa o ponad 20 mln zł fot. Thinkstock

Otwarcie ofert w przetargu na budowę obwodnicy nastąpiło pod koniec czerwca. Złożono pięć ofert; wszystkie przekraczały o 20-45 mln złotych środki zabezpieczone na realizację zadania. Prace komisji przetargowej są w toku, trwa sprawdzanie ofert.

Marek Woźniak poinformował w poniedziałek, że choć budżet województwa będzie musiał dopłacić z własnych środków ponad 20 mln złotych, "nie zawaha się zaproponować takiej decyzji radnym województwa". "Gostyń długo już czeka na te dobre wieści, a na pewno są nimi informacje, że uciążliwy ruch tranzytowy w centrum zdecydowanie się zmniejszy" – podkreślił marszałek.

"Od lat budowa obwodnicy Gostynia była jednym z priorytetów mojej działalności dla rozwoju Wielkopolski. Udało nam się rozwiązać wiele problemów, jak choćby brak węzła na planowanej, ale nierealizowanej obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 12. Dobra współpraca z lokalnymi samorządami pozwoliła wpiąć obwodnicę do zastępczego układu drogowego. Pozostał ostatni akord - rozstrzygnięcie przetargu na zaprojektowanie i budowę, ale niestety ze znacznie droższymi ofertami niż planowaliśmy" – poinformował w przekazanym PAP oświadczeniu.

Łączna długość obwodnicy wyniesie 8,4 km. Wzdłuż drogi powstaną m.in. wiadukt nad linią kolejową PKP, most na rzece Stara Kania, obiekt nad Rowem Bodzewskim, zatoki autobusowe, sześć rond oraz dwupoziomowy, bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12 wraz z wiaduktem. Wzdłuż drogi łączącej obwodnicę z istniejącym układem drogowym zostanie wybudowana ścieżka rowerowa.

Inwestycja będzie realizowana w dwóch systemach. Nowy przebieg drogi powstanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj”; wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał przygotować projekt, uzyskać wszelkie uzgodnienia i wymagane prawem decyzje, a potem przystąpić do budowy. Odcinek drogi włączający obwodnicę do istniejącego układu drogowego w Gostyniu powstanie w systemie „buduj” - roboty będą mogły rozpocząć się po podpisaniu umowy i przekazaniu placu budowy.

Projekt uzyskał unijne dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+. Termin realizacji to 2021 r. (PAP)

Polecamy komentarz w serwisie LEX: Interpretacja umów o roboty budowlane opartych na warunkach FIDIC

09.07.18
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE